Поради для батьків


Фізичне виховання
дитини в сімї
Обовязок батьківзміцнити здоровя дитини саме в цей час та забезпечити розвиток дитячого організму у майбутньому. Гармонійний фізичний розвиток забезпечується організацією правильного режиму.
У фізичному вихованні дошкільників використовуються фізичні вправи (ходьба, біг, вправи для  розвитку рівноваги, метання, лазання, рухливі ігри), спортивні вправи, гігієнічні фактори (режим дня, харчування, сон  тощо), сили природи (сонце, повітря і вода).
Фізичні вправи
-Завдання та пояснення мають бути зрозумілими  та чіткими, давать їх потрібно «бадьорим голосом«» і одразу ж показувати всі рухи.
-Вправи мають бути цікавими, в них слід використовувати образні порівняння, наприклад: «пташка», «кішка», «потяг».
-Основний принцип, якого мають дотримуватися батьки, займаючись фізичними вправами з малюками,— відображати все в ігровій формі. Весела музика, сміх, активна участь дорослого завжди приваблюють дітей.
-Кількість повторних рухів для дошкільника зазвичай становлять від 4 до 10 (в залежності від віку).
-Після наибільш складних вправ необхідно давати короткочасні  паузи для  відпочинку (30—60 с).
-Середні показники рухової активності дітей за повний день – обєм 17 000 рухівінтенсивність 55-65 рухів за хвилину


Фізичні вправи тільки тоді приносять користь, коли ними займаються систематично. Батьки повинні щодня знаходити час для занять фізичними вправами зі своїми дітьми і ретельно стежити за їх здоровям, звертаючи увагу на зовнішній вигляд, настрій і  самопочуття дитини.

Режим дня дошкільника


Привчаючи дітей до певного режиму, до виконання гігієнічних вимог, ми створюємо у них корисні для організму навички і тим самим зберігаємо їх здоровя. Постійний режим дня, встановлений згідно з віковими особливостями дітей, - одна з істотних умов нормального фізичного розвитку дитини.

Основна вимога до режиму — це точність в часі та вірна послідовність, зміна одних видів діяльності іншими.
Повинен бути
встановлен час коли дитина лягає спати, встає, приймає їжу, гуляє, виконує нескладні, посильні для нього обовязки. Цього  часу необхідно точно дотримуватися.


Сон. Тільки під час сну дитина отримує повний відпочинок. Сон повинен бути досить тривалим: діти 3-4 років сплять 14 годин на добу, 5-6 років - 13 годин, 7-8 років - 12 годин. З цього часу необхідно, особливо для молодших дітей, виділяти години півтори для денного сну. Діти повинні лягати не пізніше 8-9 годин вечора.

 Харчування. Діти приймають їжу 4-5 разів на день. Перша їжа дається через півгодини, у будь-якому випадку не пізніше ніж через годину після пробудження дитини, а остання - за півтори години до сну. Між прийомами їжі повинні бути встановлені проміжки в 3-4 години, їх треба суворо дотримуватися. Найбільш ситна їжа дається в обід, менш ситна - на вечерю.

Прогулянки. Як би точно ні дотримувалися час сну і їжі, режим не можна було би визнати правильним, якщо в ньому не передбачен час для прогулянки. Чим більше часу діти проводять на відкритому повітрі, тим вони здоровіше

Прогулянкице важливо!


 Діти мають проводити на свіжому повітрі як можна більше часу, щоб бути здоровими і міцними.

  У літній час діти можуть знаходиться більше 6 годин на день на вулиці, а в осінній та зимовий час діти повинні бути на повітрі не менше 4 годин. Найкращий час для прогулянок з дітьми - між сніданком і обідом (2-2 1/2 години) і після денного сну, до вечері (1 1/2-2 години). В сильні морози тривалість прогулянок  скорочується.

Причиною скасування прогулянки для здорової дитини можуть бути виняткові обставини: проливний дощ, великий мороз з сильним вітром.

. На прогулянку в холодні зимові дні діти повинні виходити в теплому пальто, шапка з навушниками, валянках і в теплих рукавичках.

Час від часу корисно робити з дітьми більш тривалі прогулянки, поступово збільшуючи відстань - для молодших до 15-20 хвилин ходьби, для більш старших - до 30 хвилин, з невеликими зупинками на 1-2 хвилини під час шляху.

Прибувши на місце, діти повинні спокійно відпочити або пограти перед тим, як повертатися назад.


   Загартовування  

 перший крок на шляху до здоровя

Загартовування дітей необхідно для того, щоб підвищити їх стійкість до впливу низьких і високих температур повітря і за рахунок цього запобігти часті захворювання дітей.


При загартовуванні дітей слід дотримуватися таких основних принципів:


проводити гартувальні процедури систематично,
збільшувати час впливу загартовуючого фактора поступово,
враховувати настрій дитини і проводити процедури у формі гри,
починати загартовування в будь якому віці,
ніколи не виконувати процедури, якщо малюк змерз,
уникати сильних подразників: тривалого впливу холодної води або дуже низьких температур повітря, а також перегрівання на сонці,

• правильно підбирати одяг та взуття: вони повинні відповідати температурі наколишнього повітря і бути з натуральних тканин і матеріалів,

гартуватися всією сімєю,

гартувальні процедури поєднувати

 з фізичними вправами і масажем,

в приміщенні, де знаходиться дитина,

ніколи не палити.


Засоби загартування
Основні фактори загартовування - природні і доступні  "Сонце. Повітря і Вода". Починати загартовування дітей можна з першого місяця життя після огляду малюка лікарем-педіатром

«Холодний тазик»

Налийте в таз холодну воду з температурою не вище +12С і облийте ступні дитини, що стоїть у ванні. Попросіть дитину потопати ніжками, поки стікає вода. Отвір для стоку води має бути відкритим. Промокніть ноги рушником. У перший день тривалість ходьби - 1 хвилина, щодня додавайте по 1 хвилині, доводячи до 5 хв. Пам'ятайте! Краще проводити загартовування протягом 1 хв в гарному настрої дитини, ніж 5 хв з примхами.


«Холодний рушник»

 Якщо дитині не подобається обливання холодною водою, покладіть у ванну рушник, змочений холодною водою (температура 12 С). Попросіть дитину потопати ніжками (не стояти!) на ньому протягом 1 хв (вранці і на ніч). Витріть дитині ноги, не розтираючи, а промокая рушником.


«Контрастний душ»

Дитина ввечері купається у ванні. Нехай вона зігріється в теплій воді. А потім скажіть їй: "ми з тобою влаштуємо холодний дощик, або побігаємо по калюжах". Ви відкриваєте холодну воду, і дитина підставляє воді свої п'яточки і долоньки .

Якщо дитина боїться впливу холодним

душем, то можна спочатку поставити тазик

з холодною водою і сказати:

"А ну, давай з тобою по калюжах побігаємо!"

І ось з теплої ванни - у холодний таз (або "під дощик"),

а потім - знову у ванну. І так не менше трьох разів. Після процедури закутайте дитину в тепле простирадло не витираючи, а промокая воду, потім вдягніть його для сну і покладіть у ліжко.

ХОДІННЯ БОСОНІЖ -

елемент загартовування організму

Ще один спосіб загартування - це прогулянки босоніж.
Ходіння босоніж не тільки загартовує, але й стимулює нервові закінчення, що знаходяться на стопі, позитивно впливає на роботу внутрішніх органів. На думку деяких фахівців,  підошви ніг - це своєрідний розподільний щит з 72 тис. нервових закінчень, через які можна підключитися до будь-якого органу - головного мозку, легеням , верхнім дихальним шляхам, печінці  ниркам, ендокринним залозам і ін. органам.
Як і коли краще зайнятися ходінням босоніж?
ü Зрозуміло,що  взимку в холодну погоду починати привчати дитину до подібного не варто, але навесні або влітку, малюк цілком може бігати босоніж по підлозі , а ще краще - по зеленій траві
ü
üДитина повинна регулярно ходити босоніж, справжній загартовуючий ефект настає лише після тривалих систематичних тренувань.
ü
üВикористовуйте спеціальні гумові килимки з шипованим рифленням. Щоранку починайте зарядку з ходьби босоніж на такому килимку.
ü
üКорисно масажувати стопи ніг за допомогою качалки або круглої палиці, катаючи їх підошвами по кілька хвилин на день.
При ходьбі босоніж збільшується інтенсивна діяльність майже всіх м'язів, стимулюється кровообіг у всьому організмі, поліпшується розумова діяльність 

Користь плавання
    Раннє плавання дітей сприяє якнайшвидшому їх фізичному і психомоторному розвитку. При плаванні шкіра дитини має корисний масажний вплив води, у зв'язку з чим поліпшується кровообіг і зміцнюється нервова система


1. Покращує роботу внутрішніх органів, розвиває серцево-судинну та дихальну систему. 
 2. В умовах тривалого перебування у воді удосконалюються процеси терморегуляції. Відбувається загартовування організму, зростає опірність несприятливих факторів зовнішнього середовища.
3. Плавання, є одним з кращих засобів формування правильної постави дитини
4. Дозоване плавання може бути корисно дітям, схильним до простудних захворювань.

 5. Регулярні заняття плаванням, сприяють зміцненню нервової системи, міцніше стає сон, поліпшується апетит, підвищується загальний тонус організму, удосконалюються рухизбільшується    витривалість.



Як зберегти зір дитини?

Правило 1. Намагайтеся, щоб малюк більше рухався, бігав, стрибав.


Правило 2. Включіть в раціон корисні для очей продукти: сир, кефір, відварну морську рибу, морепродукти, яловичину, моркву, капусту, чорницю, брусниці, журавлину, петрушку, кріп


Правило 3. Слідкуйте за його поставою - при "кривій" спині порушується кровопостачання головного мозку, яке і провокує проблеми із зором. Запам'ятайте: відстань між книгою і очима повинна бути не менше 25-30 см.


Правило 4. Не допускайте, щоб дитина довго сиділа перед телевізором, а якщо вже сидить, то тільки суворо навпроти і не ближче трьох метрів.


Правило 5.  Не читати лежачи і як можна менше при штучному освітленні.


Правило 6.  Не забувайте, що дивитися телевізор в темній кімнаті небажано
Правило 7. Дитина може грати на комп'ютері не більше півгодини на день, після 7 років - 1 годину на день, або два рази по 40 хвилин.
Правило 8. Про гру на стільниковому
телефоні краще забути.
Правило 9.  Щодня робіть разом
Гімнастику очей - перетворіть
цю процедуру
в захоплюючу гру




Комплекс вправ для  очей

Пропонуємо спеціальний комплекс вправ для очей, який при регулярному виконанні може стати гарним тренуванням і профілактикою для збереження зору. Вправи краще проводити в ігровій формі, з улюбленими іграшками дитини, пересуваючи їх вправо-вліво, вгору-вниз.
Вправи виконуються сидячи, голова нерухома, поза зручна, з максимальною амплітудою руху очей.
  1. Піжмурки.  Закрити очі, сильно напружуючи очні м'язи, на рахунок 1 - 4, потім розкрити очі, розслабивши м'язи очей, подивившись вдалину, на рахунок 1 - 6. Повторити 4 - 5 разів.
  2. Близько-далеко. Подивитися на перенісся і затримати погляд
на рахунок
1 - 4.  До втоми очі доводити не можна. Потім відкрити очі, дивитися вдалину на рахунок 1 - 6. Повторити 4 - 5 разів.
   3. Ліво-право. Не повертаючи голови, подивитися направо і зафіксувати погляд на рахунок 1 - 4,
потім подивитися вдалину прямо на 
рахунок 1 - 6. Аналогічним чином проводяться вправи, але з фіксацією погляду вліво, вгору, вниз.
    4. Діагоналі. Перевести погляд швидко по діагоналі: праворуч вгору - наліво вниз, потім прямо вдалину на рахунок 1 - 6; потім наліво вгору - направо вниз і подивитися вдалину на рахунок 1 - 6. Повторити 3 - 4 рази


ПЛОСКОСТОПІСТЬ

Остаточно стопа формується у дитини до 7-8 років. Плоскостопість вважається одним з найпоширеніших захворювань у дітей. Але батьки часто не сприймають це захворювання серйозно і це неправильне ставлення 


Як попередити плоскостопість?


q Обувь у дитини повинна бути зроблена з натуральних матеріалів, всередині з твердим супінатором, який піднімає внутрішній край стопи.

qПідошва дитячого взуття повинна бути гнучкою і мати каблук (5-10 мм), який штучно піднімає звід стопи, що захищає п'яту від ударів.

q Взуття повинне відповідати формі і розміру стопи, бути зручним при носінні і не заважати природному розвитку ноги,не здавлювати

стопу, порушуючи кровообіг і викликаючи потертості.  

q За вагою взуття повинне бути максимально легким, досить жорстким, з гарним задником.
qПам'ятайте, довжина сліду повинна бути більше стопи в носку, припуск на 10 мм.

При визначенні розміру взуття дитини керуйтеся довжиною стопи, яка визначається відстанню між найбільш виступаючої точкою п'яти і кінцем найдовшого пальця
(першого або другого). 



Що робити, коли у дитини

 плоскостопість?

Якщо Ваша дитина скаржиться  на втому після прогулянки або швидко зношує взуття, то, можливо, в неї розвивається плоскостопость



      Комплекс вправ при плоскостопості

                                       (лікувальна гімнастика)

Опис вправ кількість повторів
Ходьба
а) на носках, руки вгору по 20-30 сек.
б) на п'ятах, руки на пояс
в) на зовнішньому зводі стоп, пальці руки зігнуті, на поясі
г) з м'ячем (тенісним) - затиснути стопами, ходити на зовнішній стороні стоп
2. Стоячи на палиці (обручі) 6-8 разів
а) напівприсідання і присідання, руки вперед або в сторони
б) пересування по палиці - ставити стопи уздовж або поперек палиці 3-4 рази
3. Стоячи
а) на зовнішньому зводі стоп - поворот тулуб ліворучправоруч  6-8 разів
б) піднімання на носках з упором на зовнішній звід стопи 10-12 разів
4. "Човник" - лежачи на животі одночасно підняти голову, руки, ноги і тримати до 5-7 хвилин 4-6 разів
5. "Кут" - лежачи на спині тримати ноги під кутом 45 гр. 4-6 разів
6. Сидячи
а) згинання - розгинання пальців стоп 15-20 разів
б) максимальне розведення і зведення п'ят, не відриваючи носків 15-20 разів
в) з напругою тягнути носки на себе, від себе (коліна прямі ) 10-12 разів
г) з'єднати стопи. Коліна прямі 10-12 разів
д) кругові рухи стопами всередину, 10-12 разів                                     е) захватування і піднімання пальцями стопи
олівця або дрібного предмета 10-12 разів
ж) захватування і піднімання стопами малого

м'яча, коліна прямі 6-8 разів
                                  Ступені продольної плоскостопості


 Як сформувати

правильну поставу?
       Постава - це звичне положення тіла людини. Вона вважається правильною, якщо людина тримає голову прямо і вільно, плечі знаходяться на одному рівні, злегка опущені назад, тулуб вирівняний, живіт підтягнутий, груди трохи виступають  вперед, коліна випрямлені.
Правильна постава не буває вродженою, вона починає формуватися
з перших років життя

Ø  Найбільш відповідальний період для формування постави
від 4 до 10 років
Ø Привчаючи вашу дитини "правильно" тримати своє тіло,
не забувайте при цьому і про вашу поставу..
Причини формування неправильної постави є:
- Відсутність міцного, досить розвиненого м'язового корсажа - м'язової системи;
-Нерівномірний розвиток м'язів спини, живота і стегон, зміна тяги, яка визначає вертикальне положення хребта;
-Тривала хвороба або хронічні захворювання, що ослабляють організм;
-Наслідки рахіту
-Не відповідповідні до зросту меблі;
-Незручний одяг і взуття.

Немає коментарів:

Дописати коментар